Δευτέρα 14 Μαρτίου 2016

Δεξιότητες Coaching για Managers... Γιατί;


Οι managers διαχειρίζονται ανθρώπους και τους ρόλους που παίζουν μέσα στην εταιρεία σε καθημερινή βάση. Αυτό που τους ενδιαφέρει (ή τουλάχιστον θα έπρεπε να τους ενδιαφέρει) είναι ο τρόπος που εκείνοι θα φέρουν θετικά αποτελέσματα και θετικές αλλαγές προς όφελος του οργανισμού για τον οποίο εργάζονται. 

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν διεξαχθεί φαίνεται ότι οι ηγέτες ομάδων οι οποίοι χρησιμοποιούν το coaching συχνά έχουν 21% καλύτερα αποτελέσματα από εκείνους που δεν το κάνουν.

Συγκεκριμένα, οι συμπεριφορές ενός coach που διαφοροποιούνται από έναν τυπικό manager είναι οι ακόλουθες:

1. Η χρήση ερωτήσεων για τη διευκόλυνση της διαδικασίας. Οι μάνατζερ τείνουν να κατευθύνουν τους υφισταμένους τους πριν ακούσουν τις απόψεις τους. Αντίθετα, ένας coach πρέπει να καταλάβει πολύ καλά τι συμβαίνει στον πελάτη του και να κατανοήσει την προσωπική του άποψη και θέση.
2. Να "συναντήσει" τον υφιστάμενο στο σημείο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή. Πολύ συχνά, ειδικά οι μάνατζερς, τείνουν να κρίνουν τους υπαλλήλους βάσει των δυνατοτήτων τους και του δυναμικού τους - έτσι όμως χάνουν το πως είναι αυτή τη στιγμή και το τι έχει νόημα για εκείνους στο τώρα.
3. Να οδηγήσουν την κουβέντα μέσω ερωτήσεων σε πράγματα που συμφωνούν και οι δύο για το πως πρέπει να προχωρήσουν.
4. Επιβεβαίωση ότι το feedback (ή ανατροφοδότηση) γίνεται κατανοητή από τον υπάλληλο και ως προς το τι έχει να κάνει. Οι ερωτήσεις μπορούν να παίξουν έναν καταλυτικό ρόλο και σε αυτό το σημείο.
5. Υποστήριξη του υπαλλήλου σε όλη τη διαδικασία - στη στοχοθέτηση, στην ανάληψη ευθύνης για την ολοκλήρωση μιας εργασίας και στον προσδιορισμό των επόμενων βημάτων.

Το βασικό στο αποτελεσματικό coaching, είναι το άτομο να έχει φύγει από τη συνάντηση με τον coach έχοντας πάρει μαζί του τον τρόπο να μαθαίνει και να εξελίσει συνεχώς τον εαυτό του με έναν αυτο-υποστηρικτικό τρόπο. Για το λόγο αυτό είναι βασικό το να μπορεί ο manager 1. να χτίσει τη σχέση με τους υφισταμένους του, 2. να υποστηρίξει και να ενθαρρύνει όταν χρειάζεται, 3. να παρέχει χρήσιμη αξιολόγηση και feedback που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο υφιστάμενος 4. να προκαλέσει λανθασμένες πεποιθήσεις και τρόπους σκέψης και τέλος 5. να οδηγήσει τον υφιστάμενο στα επιθυμητά για τον ίδιο αποτελέσματα.

Για να γίνουν όλα τα παραπάνω, χρειάζεται να δοθεί χρόνος ώστε να μπορέσουν να χτιστούν οι σχέσεις. Και η αλήθεια είναι ότι ο μάνατζερ θα πρέπει να μάθει να ακούει πολύ καλά τους υπαλλήλους καθώς αν είναι κανείς να κρατήσει ένα κομμάτι σοφίας για τη θέση που ηγείται ας είναι αυτό: το πιο ισχυρό κίνητρο για έναν εργαζόμενο είναι να προοδεύσει σε κάποιο κομμάτι εργασίας που έχει νόημα για τον ίδιο προσωπικά.




Την Τρίτη 12 και την Τετάρτη 13 Απριλίου 2016, θα πραγματοποιηθεί το πρώτο ανοιχτό σεμινάριο "Δεξιότητες Coaching για Managers" με εκπαιδευτές την κα. Κατερίνα Κανελίδου και τον κο. Ναούμ Λιώτα στο ξενοδοχείο Καλιρόη στην Αθήνα (οδός Καλιρόης 32 & Πετμεζά, Αθήνα) και ώρες 9:00-18:00. Το σεμινάριο είναι εγκεκριμένο από την ICF και παρέχει 16 CCEUs σε κάθε συμμετέχοντα. Οι θέσεις είναι περιορισμένες, οπότε θα πρέπει να απευθυνθείτε όσο το δυνατόν συντομότερα για εγγραφές στα τηλέφωνα:
210 94 84 800 ITEC (9:00-17:00)
697 70 75 124 (κα. Πόπη Δημητροπούλου)
697 30 29 935 (κος. Ναούμ Λιώτας)
και στο info@creative-empowerment.eu


Αναφορές:
Duesterhof, M. (2013). 5 Coaching Skills that every Manager needs to have. June 25,2013. Available at: http://www.eremedia.com/tlnt/5-coaching-skills-that-every-manager-needs-to-have/
Frankovelgia, C. (2010). The Key to Effective Coaching. Available at: http://www.forbes.com/2010/04/28/coaching-talent-development-leadership-managing-ccl.html
Valcour, M. (2014). You can't be a good manager if you are not a good coach. Harvard Business Review Blog, July 17, 2014. Available at: https://hbr.org/2014/07/you-cant-be-a-great-manager-if-youre-not-a-good-coach

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails